یکشنبه ۲۹ آذر ۱۳۸۸ - ۱۶:۳۴
۰ نفر

گروه حوادث: یک روز بعد از برگزاری آخرین جلسه محاکمه جوان چشم آبی که متهم به ربودن و آزار و اذیت یک زن و 15 دختر بچه در ورامین بود، قضات شعبه 74 دادگاه کیفری استان تهران با صدور حکمی، این مرد را به 2 بار اعدام، 30سال حبس و 173 ضربه شلاق محکوم کردند

این حکم به معنای آن است که تنها تجاوز به 2 نفر از قربانیان متهم برای قضات دادگاه محرز شده بود و درخصوص دیگر قربانیان مدارک و دلایل کافی برای اثبات این جرم وجود نداشت.
متهم چشم آبی که امیر نام دارد، به‌دنبال شکایت چندین دختر بچه در اداره آگاهی ورامین، تحت تعقیب پلیس قرار گرفت.

این مرد جوان ششم مهرماه امسال، بعد از چندین شبانه‌روز تحقیقات تخصصی به دام پلیس افتاد و در همان بازجویی‌های اولیه به جرم خود اعتراف کرد و مدعی شد که دختربچه‌ها را به بهانه پرسیدن نشانی فریب می‌داده و بعد با تهدید چاقو آنها را می‌ربوده است.

این مرد همچنین گفت که بعد از ربودن طعمه‌هایش آنها را به محل‌های خلوتی مثل یک چهاردیواری متروکه یا بیابان‌های اطراف شهر می‌کشانده و مورد آزار و اذیت قرار می‌داده است.

با دستگیری متهم و چاپ عکس او در روزنامه‌ها، 15 دختر بچه‌ و یک زن جوان که به گفته خودشان هدف وسوسه‌های شیطانی این مرد قرار گرفته بودند به دادسرا و اداره آگاهی رفتند و او را به‌عنوان فردی که آنها را ربوده و مورد آزار و اذیت قرار داده بود شناسایی کردند.

به این ترتیب پرونده متهم به شعبه 74 دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد و این مرد در 2جلسه که یکی از آنها علنی و دیگری غیرعلنی بود، پای میز محاکمه قرار گرفت.

گرچه در جریان این محاکمه، دختربچه‌هایی که هدف آزار و اذیت مرد جوان قرار گرفته بودند با حضور در دادگاه او را به‌عنوان متهم معرفی کردند اما مرد جوان وقتی در جایگاه دفاع قرار گرفت، همه اتهامات خود را رد کرد و گفت که شاکیان او را با فرد دیگری که احتمالا شبیه وی بوده اشتباه گرفته‌اند.

در ادامه جلسه، سؤالات متعدد قضات دادگاه و قرائت اعترافات متهم در دادسرا و اداره آگاهی هم اثری روی ادعاهای جدید جوان چشم آبی نگذاشت و او همچنان مدعی شد که بی‌گناه است و اعترافات قبلی‌اش، همگی تحت فشار بوده است.

با اینکه مرد جوان می‌‌گفت هیچ‌یک‌ از دختربچه‌ها را قبلا ندیده اما شواهد و مدارک درخصوص 2 فقره از جنایت‌هایی که او مرتکب شده بود، به اندازه‌ای بود که توانست قضات دادگاه را در مورد ارتکاب جرم از سوی متهم به یقین برساند.

از آنجایی که تجاوز مرد جوان به 2 نفر از قربانیانش برای دادگاه محرز شده بود، قضات شعبه 74 برای صدور رای وارد شور شدند و جوان چشم آبی را در ربودن و آزار و اذیت 2 نفر از شاکیان مجرم شناخته و او را به 2 بار اعدام، 30 سال حبس و 173 ضربه شلاق محکوم کردند.

کد خبر 97791

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز